-
30 éve Fehérváron
Harminc évvel ezelőtt, 1994-ben érkezett a városba az Emerson globális technológiai és szoftver vállalat azzal a céllal, hogy kibővítse gyártókapacitását a régióban. A kerek évforduló alkalmából az Emerson telephelyén köszöntötték a vállalat dolgozóit, valamint avattak fel a főbejárat előtt egy erre az alkalomra készült alkotást.
2024.05.15. -
Légiipari Napok Börgöndön
Kedden és szerdán a Börgöndi Repülőtéren rendezik meg a Légiipari Szakmai Napokat. Itt a pályaválasztás előtt álló diákok megismerkedhetnek a légiipari köthető hivatásokkal, előadásokat hallgathatnak és akár a szimulátorokat is kipróbálhatják.
2024.05.14. -
VIDEOTON üzleti fórum
Hagyomány, hogy évente üzleti fórumot szervez a VIDEOTON Holding, melyet ezúttal Kihívások és lehetőségek – 5 év múlva a világ…? címmel rendeztek. Fejér vármegye legjelentősebb cégeinek képviselői beszélgettek a globális és az európai gazdaság elmúlt időszakáról, kilátásairól. Szó volt az energiaválságról, az autóipar jövőjéről, a klímaváltozásról, illetve az infláció várható alakulásáról, hatásairól.
2024.05.14. -
Gazdaságtudományi fórum
Az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdaságtudományi Kar és a székesfehérvári, környékbeli gazdasági szereplők képviselői egy szakmai fórum keretében találkoztak csütörtökön a campuson. A cél az volt, hogy megmutassák azokat a lehetőségeket, amelyeket a felsőoktatási intézmény újabb székesfehérvári kara nyújt a cégek számára.
2024.05.09.
A világ legnagyobb autóbuszgyártójával indul közös tenderen az Ikarus
Közös tenderen indul a magyar buszgyártó és a kínai Jütung konzorciuma.
A BKK jóvoltából „Trolibusz járműbeszerzés IV. ütem” elnevezéssel kiírt nyílt tárgyalásos közbeszerzési eljárás 2025–2027-től esedékes, és összesen 160 kisegítő akkumulátoros önjáró képességgel is felruházott csuklós és szóló trolibusz beszerzéséról szól. Az Ikarus a piacvezető Jütunggal kötött konzorciumi partnerség lehetővé teszi, hogy sikeres pályázat esetén az összehangolt erőforrásoknak köszönhetően a két buszgyártó hatékonyan működjön együtt a projekt megvalósítása érdekében.
Bár az Ikarus korábban trolibuszokat is gyártott Magyarországon, a BKK tenderén megfeleléshez szükség volt egy olyan nemzetközi partnerre, amelyiknek jelenleg is van a megfelelő trolibuszgyártási kapacitása – márpedig a csengcsoui székhelyű Jütung ilyen. A kínai gyártó egyébként nem csak hazájában produktív: gyártó, illetve összeszerelő üzemet működtet Venezuelában, Pakisztánban, buszait olyan országokba szállította, mint Franciaország, az Egyesült Királyság, Kazahsztán, Venezuela, Chile, Etiópia, Kuba, Dél-Afrika, Nigéria, Szingapúr, a Fülöp-szigetek, Ausztrália, Szaúd-Arábia és Bulgária.
A társaság a lemodernebb műszaki eljárásokat alkalmazza a legnagyobb fokú környezetvédelem jegyében – gyártmányai nem King Long-féle elővárosi XMQ 6121G Kiskingák, vagy a távolsági XMQ 6127-ek, bár valljuk be, annyira azért nem voltak rossz járművek ezek sem, inkább a kínai termékekkel szembeni, tizenvalahány éve még erősen meglévő előítéletek rontottak a megítélésükön.